Іронія ситуації полягає в тому, що тарифи при обов’язковому страхуванні відповідальності власників транспортних засобів залежать від об’єму паливного двигуна. Тому щасливі власники електромобілів і задають таке питання: «А як нам виконати вимоги законодавства?
Як застрахувати електромобіль?
У нас немає об’єму двигуна в сантиметрах кубічних (см3), а потужність вимірюється в кіловатах (кВт).
Ось і виходить, що це законодавчо не врегульовано і кожна страхова компанія пропонує свої умови. Немає єдиного підхіду в цьому питанні.
Наприклад, СК «ІНГО» прив’язується до середньої потужності в кВт. Тарифи при київській реєстрації.
Тип ТС | Об’єм двигуна, куб.см. | Потужність двигуна (середня), кВт | Базова вартість ОЦВ, грн. |
В1 | до 1600 | до 60,8 | 1 296,00 |
В2 | 1601-2000 | 60,8-76 | 1 477,44 |
В3 | 2001-3000 | 76-114 | 1 529,28 |
В4 | больше 3000 | больше 114 | 2 358,72 |
У СК «ПЗУ» інший підхід. Тариф присвоюють за типом бензинового аналога, який присвоєно кожному електромобілю. Реєстрація авто – Київ.
Тип ТС | Марка, модель електромобіля | Потужність двигуна (середня), кВт | Марка, модель бензинового аналога | Потужність двигуна, куб.см. | Базовая вартість ОЦВ, грн. |
В1 | Nissan Leaf | 80 | Nissan Note | до 1600 | 1 296,00 |
В2 | BMW i3 | 125 | Volkswagen Golf | 1601-2000 | 1 477,00 |
В3 | Toyota RAV4EV | 115 | Toyota RAV 4 | 2200, 2400 | 1 529,00 |
В4 | Tesla Model S | 270 | BMW 5 серії, Maserati Gran Turismo | больше 3500 | 2 358,00 |
Які нюанси виникають при страхуванні самого транспортного засобу, адже для ремонту двигуна існує тільки кілька станцій в Києві. Відсутність великого вибору для техпідтримки електромобілів істотно впливає на тариф.
Наприклад, на Nissan Leaf 2014 р – тариф 5,25% -7,15%, на аналог Nissan Note – тариф 3,9% -5,1%. Тарифи по КАСКО прораховані від провідних страхових компаній в Україні.
Е-мобілі часто купують люди молоді, активні, добре поінформовані. Зі статистикою ДПТ і викрадень в Україні легко ознайомиться, тому власник усвідомлює, що Автострахування сьогодні скоріше необхідність, ніж додаткова перевага.
Ось і виходить, що страхові компанії вирішують питання швидше, ніж регулятор встигає коригувати законодавство.