Чи можливо в Україні застрахувати електромобіль?

12 April 2017
Чи можливо в Україні застрахувати електромобіль?

Іронія ситуації полягає в тому, що тарифи при обов’язковому страхуванні відповідальності власників транспортних засобів залежать від об’єму паливного двигуна. Тому щасливі власники електромобілів і задають таке питання: «А як нам виконати вимоги законодавства?

Як застрахувати електромобіль?

У нас немає об’єму двигуна в сантиметрах кубічних (см3), а потужність вимірюється в кіловатах (кВт).

Ось і виходить, що це законодавчо не врегульовано і кожна страхова компанія пропонує свої умови. Немає єдиного підхіду в цьому питанні.

Наприклад, СК «ІНГО» прив’язується до середньої потужності в кВт. Тарифи при київській реєстрації.

Тип ТС Об’єм двигуна, куб.см. Потужність двигуна (середня), кВт Базова вартість ОЦВ, грн.
В1 до 1600 до 60,8 1 296,00
В2 1601-2000 60,8-76 1 477,44
В3 2001-3000 76-114 1 529,28
В4 больше 3000 больше 114 2 358,72

У СК «ПЗУ» інший підхід. Тариф присвоюють за типом бензинового аналога, який присвоєно кожному електромобілю. Реєстрація авто – Київ.

Тип ТС Марка, модель електромобіля Потужність двигуна (середня),              кВт Марка, модель бензинового аналога Потужність двигуна, куб.см. Базовая вартість ОЦВ, грн.
В1 Nissan Leaf 80 Nissan Note до 1600 1 296,00
В2 BMW i3 125 Volkswagen Golf 1601-2000 1 477,00
В3 Toyota RAV4EV 115 Toyota RAV 4 2200, 2400 1 529,00
В4 Tesla Model S 270 BMW 5 серії, Maserati Gran Turismo больше 3500 2 358,00

Які нюанси виникають при страхуванні самого транспортного засобу, адже для ремонту двигуна існує тільки кілька станцій в Києві. Відсутність великого вибору для техпідтримки електромобілів істотно впливає на тариф.

Наприклад, на Nissan Leaf 2014 р – тариф 5,25% -7,15%, на аналог Nissan Note – тариф 3,9% -5,1%. Тарифи по КАСКО прораховані від провідних страхових компаній в Україні.

Е-мобілі часто купують люди молоді, активні, добре поінформовані. Зі статистикою ДПТ і викрадень в Україні легко ознайомиться, тому власник усвідомлює, що Автострахування сьогодні скоріше необхідність, ніж додаткова перевага.

Ось і виходить, що страхові компанії вирішують питання швидше, ніж регулятор встигає коригувати законодавство.