У МОЗ прийняли рішення задля оптимізації надання екстреної медичної допомоги.
Вводяться чотири категорії терміновості викликів швидкої допомоги і алгоритмів реагування на них.
«На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою. Із загальної кількості викликів, а це 6,8 млн, 4,7 є невчасними», – під час брифінгу повідомила перша заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як.
Виклики екстреної меддопомоги поділені на чотири категорії:
- Категорія 1 – це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. «Швидка» має приїхати менше ніж за 10 хвилин.
- Категорія 2 – екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. «Швидка» має приїхати менше ніж за 20 хвилин.
- Категорія 3 – не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров’я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій.
- Категорія 4 – непрофільні виклики. «Швидка» не приїжджатиме, пацієнт може отримати консультацію телефоном, або його скерують до сімейного лікаря.
Бережіть своє здоров’я та не забувайте про страховий захист.