Згідно з дослідженнями Gallup и MetLife за два роки пандемії рівень вигоряння на роботі досяг рекордно високого рівня. Проте найбільшою проблемою вигоряння є саме серед менеджерів, особливо менеджерів з покоління міленіалів.
Емоційне вигоряння на роботі
Лише за рік рівень вигоряння серед менеджерів збільшився на 8%. З 27% у 2020 році до 35% у 2021 році.
Саме менеджери покоління міленіалів найбільше скаржилися на втому та стрес на робочому місці. 42% опитаних зазначили, що мають проблеми з емоційним станом.
Покоління Z: 34% опитаних говорили про вигоряння.
Покоління Х — 27%, бебі-бумери — 21% фахівців, що взяли участь у дослідженні.
Що означає емоційне вигорання?
Вигорання – це стан емоційного виснаження. Його викликає тривалий стрес.
Термін професійного вигорання ввів в психологію американський психіатр Герберт Фрейденбергер в 1974 році. В ті роки у нього була приватна практика в Нью Йорку в Верхньому Іст-Сайді. Багато його клієнтів були успішними людьми. При цьому вони страждали від байдужості і ненависті до своєї роботи.
Він порівнював стан «вигорілого» людини зі згорілим будинком.
Основними ознаками вигорання вважають відчуття втоми, змученість, зниження продуктивності і цинізм по відношенню до своєї справи та оточуючих.
На думку відомого психолога Віктора Бойка, «емоційне вигорання, це вироблений особистістю механізм психологічного захисту у формі повного або часткового виключення емоцій у відповідь на вибрані психотравмуючі впливи».
Це не просто психічний стан, а хвороба, яка впливає на весь організм.
Які причини стреса?
- труднощі із заповненням відкритих вакансій;
- доводиться витрачати на роботу більше часу, щоб виконувати щоденні обов’язки;
- відсутність підтримки, чіткої комунікації з боку керівництва;
- некероване робоче навантаження.
Кращі показники емоційного стану серед менеджерів мають роботодавці з широким набором пільг, наприклад, страхування. Згідно з дослідженням, рівень вигоряння в таких компаніях нижчий.
Яких інструментів бракує менеджерам-міленіалам:
- 82% керівників хотіли б проходити більше тренінгів з управлення персоналом
- 74% керівників хотіли б отримати більше тренінгів з управління гібридними та віддаленими командами
- 78% хотіли б отримати більше підтримки у боротьбі зі стресом
- 74% вважають за необхідне отримати інструктаж щодо вирішення делікатних питань на робочому місці, таких як рівність, інклюзивність та соціальна справедливість.
Звіт Metlife вказує, що менеджери-міленіали відіграли ключову роль у створенні культури високої продуктивності праці в 2021 році, оскільки їхні співробітники були на 58% продуктивніші, ніж працівники, керовані представниками інших поколінь.
Як запобігти? Як впоратися з вигоранням?
Будьте добрішими до себе і об’єктивнішими до своїх можливостей.
Не намагайтеся досягти всього і відразу.
Якщо ви зіткнулися з синдромом вигорання, перш за все, потрібно взяти паузу: коротку або тривалу відпустку.
Постарайтеся виявити фактори, які заводять в безвихідь і викликають найбільше стресу. Можливо, варто боротися з синдромом самозванця або перфекціонізмом.
Також можуть допомогти групи підтримки, тренінги і психотерапія.
Перерозподіляйте обов’язки. Організуйте робочий процес.
Слідкуйте за work-life balance.
Обов’язково виділіть час на улюблені заняття.
Розподіляйте і розраховуйте свої навантаження свідомо. Враховуйте свої можливості. Не забувайте стежити за інформаційної гігієною. І обов’язково спостерігайте за своїм станом.