Українські компанії все частіше використовують гейміфікацію не тільки для підвищення лояльності клієнтів, але й для мотивації та залучення співробітників.
У цій статті ми розглянемо один з головних трендів 2019-2020 років. Розберемо п’ять прийомів популярного інструменту для HR менеджерів.
Гейміфікація. ТОП-5 прийомів
Але для початку розберемося,
Що таке гейміфікація?
За визначенням у вікіпедії, гейміфікація – використання ігрових практик і механізмів у неігровому контексті. Інструмент дозволяє залучати користувачів до вирішення проблем. Метод був вивчений і досліджений в деяких областях:
- взаємодія з клієнтами
- виконання фізичних вправ
- повернення інвестицій
- якість даних
- пунктуальність
- навчання
Більшість досліджень з гейміфікації показали позитивні тенденції.
Гейміфікацію можна застосовувати як техніку мотивації поведінки. Переносити алгоритми з традиційних і соціальних ігор в неігрове середовище.
Ефективна програма гейміфікації насправді більше схожа на програму лояльності, оновлену для досягнення реальних бізнес-цілей. Цікавий спосіб заохочення участі та залучення співробітників в різних завданнях – це перетворити їх на гру. Наприклад, участь в оздоровчих ініціативах.
Розглянемо приклади, як можна застосувати ігрові практики в компанії.
Дуелі та чекпойнти
Деякі завдання можна перевести у формат змагання, поєдинку.
- Хто знайде більше помилок у коді?
- Хто проведе більше зустрічей з клієнтами?
- Який відділ краще впорається із завданням?
- Хто стане “Співробітником місяця” та отримає гарний подарунок?
Цікавий і незвичайний формат – битва з босами.
Накопичення
Виконане завдання на робочому місці може принести бали, бейджи і бонуси так само, як і в комп’ютерних іграх.
Співробітники можуть привласнювати бали один одному. Або оцінки можуть зараховуватися при вирішенні питання.
Квести та вікторини
Професійні квести, вікторини на знання історії компанії, психологічні тести, головоломки і завдання.
Тут може бути безліч варіантів, як зацікавити співробітників і підвищити лояльність.
Командоутворюючі гри
Допоможуть колективу більше прислухатися один до одного, розкрити міжособистісні симпатії і встановити неформальні зв’язки. В ігровій формі команда формує навички спільної роботи і колективного вирішення завдань.
Навчальні програми для співробітників
Нових співробітників можна також знайомити з компанією за допомогою гейміфікації. Онлайн-тести, квести та бейджі за успішність в навчанні залучать співробітника швидше, ніж текст у документі word.
Ігрові практики можна використовувати і для професійних тренінгів для команди.
Одне з головних правил гейміфікації – чіткі й зрозумілі умови.
Призом тут може бути що завгодно: грошові бонуси, квиток у кіно, корпоративні сувеніри, книги або допомога благодійним проектам.
Пробуйте нові інструменти в компанії. Мотивуйте співробітників, заміряйте та аналізуйте результати. Ваша команда буде вам вдячна.