Гейміфікація. ТОП-5 прийомів для залучення персоналу

7 November 2018
Гейміфікація. ТОП-5 прийомів для залучення персоналу

Українські компанії все частіше використовують гейміфікацію не тільки для підвищення лояльності клієнтів, але й для мотивації та залучення співробітників.

У цій статті ми розглянемо один з головних трендів 2019-2020 років. Розберемо п’ять прийомів популярного інструменту для HR менеджерів.

Гейміфікація. ТОП-5 прийомів

Але для початку розберемося,

Що таке гейміфікація?

За визначенням у вікіпедії, гейміфікація – використання ігрових практик і механізмів у неігровому контексті. Інструмент дозволяє залучати користувачів до вирішення проблем. Метод був вивчений і досліджений в деяких областях:

  • взаємодія з клієнтами
  • виконання фізичних вправ
  • повернення інвестицій
  • якість даних
  • пунктуальність
  • навчання

Більшість досліджень з гейміфікації показали позитивні тенденції.

Гейміфікацію можна застосовувати як техніку мотивації поведінки. Переносити алгоритми з традиційних і соціальних ігор в неігрове середовище.

Ефективна програма гейміфікації насправді більше схожа на програму лояльності, оновлену для досягнення реальних бізнес-цілей. Цікавий спосіб заохочення участі та залучення співробітників в різних завданнях – це перетворити їх на гру. Наприклад, участь в оздоровчих ініціативах.

Розглянемо приклади, як можна застосувати ігрові практики в компанії.

Дуелі та чекпойнти

Деякі завдання можна перевести у формат змагання, поєдинку.

  • Хто знайде більше помилок у коді?
  • Хто проведе більше зустрічей з клієнтами?
  • Який відділ краще впорається із завданням?
  • Хто стане “Співробітником місяця” та отримає гарний подарунок?

Цікавий і незвичайний формат – битва з босами.

Накопичення

Виконане завдання на робочому місці може принести бали, бейджи і бонуси так само, як і в комп’ютерних іграх.

Співробітники можуть привласнювати бали один одному. Або оцінки можуть зараховуватися при вирішенні питання.

Квести та вікторини

Професійні квести, вікторини на знання історії компанії, психологічні тести, головоломки і завдання.

Тут може бути безліч варіантів, як зацікавити співробітників і підвищити лояльність.

Командоутворюючі гри

Допоможуть колективу більше прислухатися один до одного, розкрити міжособистісні симпатії і встановити неформальні зв’язки. В ігровій формі команда формує навички спільної роботи і колективного вирішення завдань.

Навчальні програми для співробітників

Нових співробітників можна також знайомити з компанією за допомогою гейміфікації. Онлайн-тести, квести та бейджі за успішність в навчанні залучать співробітника швидше, ніж текст у документі word.

Ігрові практики можна використовувати і для професійних тренінгів для команди.

 

Одне з головних правил гейміфікації – чіткі й зрозумілі умови.

Призом тут може бути що завгодно: грошові бонуси, квиток у кіно, корпоративні сувеніри, книги або допомога благодійним проектам.

Пробуйте нові інструменти в компанії. Мотивуйте співробітників, заміряйте та аналізуйте результати. Ваша команда буде вам вдячна.