У цій статті ми розглянемо 7 основних трендів, які будуть спостерігатися в сфері Human Resources в 2019 році.
Отже, що нового і які тенденціі в HR відділах західних і вітчизняних компаній?
1. Персоналізація в HR
В 2019 відділ по роботі з персоналом приділятиме все більше уваги персоналізації. Людський фактор, аналіз даних і спостереження за розвитком співробітника усередині компанії допоможуть HR вирішити задачу задоволення індивідуальних потреб.
Talent management може допомогти компанії в управлінні потенціалом.
Кожен співробітник є носієм унікальних властивостей і даних. Персоналізація визначає моделі поведінки серед співробітників. З огляду на схожість і відмінність, співробітники можуть бути сегментовані. Ця сегментація дозволяє керівникам відділу кадрів ефективно впроваджувати програми благополуччя співробітників. Керівники можуть реалізовувати ідеї, які будуть актуальними і важливими в колективі, а не наслідувати приклади інших компаній.
Наприклад, поліс добровільного медичного страхування або індивідуальний бонус можуть значно підвищити лояльність і залученість персоналу в компанії.
Ще один приклад персоналізації з досвіду західних компаній, це її поступове впровадження в процес адаптації нових співробітників. Пошук відповіді на питання: “Що ми можемо дізнатися від нових співробітників, які починають працювати в організації?” Замість питання: “Що новий співробітник повинен дізнатися, коли починає працювати в організації?”
2. Досвід Співробітника на робочому місці
Eurostat підрахував, що майже 662 000 українців отримали посвідку на проживання в ЄС в 2017 році. Міграція з України – це яскраво виражена трудова міграція.
Битва за таланти і дефіцит кадрів ведуть до того, що компаніям все складніше знайти кандидата. Рекрутери стикаються з труднощами в залученні кандидатів, які відповідають вимогам. Особливо, якщо посадові інструкції вимагають «єдинорогів».
У маркетингу є таке поняття, як Customer Journey Map. Тренд в HR індустрії – Employee Journey Map.
Що таке Employee Journey Map?
Багато компаній переймають досвід створення Customer Experience і створюють Workplace Experience. Досвід кандидата повинен аналізуватися і оцінюватися як досвід клієнта.
Досвід роботи з клієнтами (CX), почне адаптуватися до досвіду на робочому місці (WX), щоб мінімізувати важкі моменти для працівників.
Досвід працівника повинен відповідати його очікуванням.
Наприклад, компанія Google – володар нагороди ‘Best Company Culture’ Award, особливу увагу приділяє досвіду співробітника на робочому місці.
3. Штучний інтелект, машинне навчання, робототехніка й автоматизація
Всі йдуть в цифрові технології або створюють їх. Діджиталізація в сфері HR все також в тренді, як і минулого року.
Автоматизація первинного відбору кандидатів, співбесіди з ботами, використання Big Data. Детальніше в нашій статті про тренди 2018 року
4. Blind Hiring – Технологія сліпого найму
Вже чули про таке?
У недавньому дослідженні представники Університету Торонтського і Стенфордського університетів, визначили, що резюме з традиційно чоловічими іменами на 40% частіше отримували запит на співбесіду, ніж ідентичні резюме з “жіночими” іменами.
Дослідження передбачає, що расові та гендерні упередження можуть впливати на прийом на роботу, проведення співбесід, справедливу оплату праці, кар’єрний ріст тощо.
Для того, щоб уникнути сексизму, расизму, вікової дискримінації і классізма під час процесу найму, персонал відділу кадрів може використовувати різні інструменти найму, відбору кандидатів, проведення співбесід та оцінки. Деякі рішення фокусуються на редагуванні інформації, такої як стать, раса, етнічна приналежність або освіта, в процесі сканування резюме і співбесіди, виділяючи натомість навички роботи і досвід.
HR персонал збільшить використання сліпої технології прийому на роботу в 2019 році, щоб викорінити несвідому упередженість з процесу найму на роботу. Ці рішення дозволять розширити пул кандидатів, включивши в нього кваліфіковані кадри, які могли не враховуватися раніше.
5. Залучення
Співробітники відділу кадрів продовжують докладати зусилля на збільшення залучення співробітників компанії. Є припущення, що компанії збільшать свої витрати на залучення співробітників на 45% в 2019 році. Залучення – це ступінь емоційного зв’язку, участі та відданості співробітника. Коли співробітник відчуває, що його цінують, зростає його відданість та ентузіазм щодо своєї роботи, колег і компанії. Це, в свою чергу, збільшує утримання співробітників і продуктивність.
У нашому блозі раніше була опублікована стаття про Гейміфікацію, ТОП-5 прийомів для залучення персоналу. А також, Як мотивувати персонал.
6. Upskilling – навчання співробітників додатковим навичкам
Компанії все більше інвестують в навчання персоналу. Наприклад, в нашій компанії Страховий адвокат до 10% річного доходу йде на навчання і розвиток навичок співробітників.
Велика частина зусиль бізнесу полягатиме в інвестуванні в навички IT, такі як дизайнерське мислення, використання технологій, колаборація і комунікація.
Навчання кардинально зміниться за допомогою інструментів електронного навчання. Компанії все активніше використовують масові відкриті онлайн-курси. Тренінги, які відривають колектив від роботи на декілька днів, стають все менш популярними.
7. Коучинг. HR – це про людей
І про коучинг.
Сьогодні наші лідери і керівники повинні бути хорошими коучами. Співробітники повинні нести відповідальність за свій розвиток.
А вище керівництво направляти, мотивувати і допомагати їм у цьому. З таким керівником співробітник досягатиме більше цілей, цінуватиме свої перемоги і підтримку на робочому місці.
І не даремно. Наприклад, згідно з дослідженнями The Point онлайн-журналу сайту rabota.ua, 59% співробітників готові звільнитися через поганого керівника.
Більше про інструменти коучингу ви можете прочитати тут.